Author Topic: Various emulator settings  (Read 39606 times)

yiri

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Various emulator settings
« Reply #60 on: March 14, 2019, 02:43:20 AM »
no me funciono .... igual tengo el problema con redream.exe  , el detalle es que tengo las roms comprimidas en .zip pero si las descomprimo quedan en .gdi y como sabran estos juegos en ese formato traen mas archivos .raw y bin que no se pueden sobres escribir con los de otros juegos , por lo mismo la única manera de descomprimir estos juegos en carpetas independientes , mi pregunta es como podría ser el argumento para este emulador ? gracias

Enkak

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #61 on: March 14, 2019, 04:02:06 AM »
Hi yiri.

My arguments here at the moment are this for make it work with relative paths:

executable           ..\..\emulators\Sega Dreamcast\redream.exe
args                 "[romfilename]"
rompath              ..\..\collections\Sega Dreamcast\roms
romext               .chd

In your case I would convert the GDI to CHD. Not only you will get smaller files but also a single file. It's easy and fast. To do it use chdman that you can find attached. Just drop your games files (gdi with raw, bin, etc) in the folder and click the Cue or GDI to CHD bat.

no me funciono .... igual tengo el problema con redream.exe  , el detalle es que tengo las roms comprimidas en .zip pero si las descomprimo quedan en .gdi y como sabran estos juegos en ese formato traen mas archivos .raw y bin que no se pueden sobres escribir con los de otros juegos , por lo mismo la única manera de descomprimir estos juegos en carpetas independientes , mi pregunta es como podría ser el argumento para este emulador ? gracias

cuclis

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #62 on: March 17, 2019, 07:31:13 AM »
Visual pinball 9
Executable VPinball995.exe
Command Arguments    -minimized -play "[romfilename]" & closevp9.exe

The closevp9.exe is a autohotkey compile, for close whith nvram save (and hiscore), whith the next code:

DetectHiddenWindows, On
Sleep, 50
WinHide, ahk_class VPinball
WinMinimize, ahk_class VPinball
WinClose, ahk_class VPinball

Save as closevp9.ahk in text editor, And then right click, compile. Locate it in the visual pinball directory. No exit hotkey requerided.

--------

Visual pinball 8
Executable VpInball8.exe
Command Arguments    /play -"[romfilename]"
Exit Hotkey   Esc

In VP8, use exit hotkey, because the & closevp.exe don't load.

In vpX can use the exit argument, but not in previous versions. Maybe / or -. I don't use that version.